Stiri si noutati

Doi munti in cateva ore

13.11.2013

Ruta: saua Laptici- cabana Padina- saua Strungulita- vf. Bucsa- vf. Duda Mare- Curmatura Fiarelor- muchia Santilia- sat Fundatica- Moeciu
Lungime: aprox. 40 km
Diferenta de nivel: aprox. 1000 m
Durata: 7 ore

Ca in fiecare an, odata cu terminarea sezonului de competitii, ne rezervam ultima luna din toamana turelor pe munte. Si in acest an vremea a fost de partea noastra asa ca Noiembrie a fost perfecta pentru plimbari de placere in cele mai izolate si pitoresti zone alpine.
Duminica dimineata, 10 Noiembrie,  ne-am asezat bicicletele pe masina si am plecat inspre Bucegi cu ideea sa traversam muntele spre Leaota peste o serie de culmi.
Mai strabatusem sectoare din acest traseu, dar niciodata  o punte legata din Bucegi (zona cabanei Piatra Arsa- saua Laptici), in Leaota pana in satul Fundatica.
In ideea ca ziua este scurta si nu stiam cat timp ne va lua sa strabatem tot traseul, plecam din saua Laptici (cca. 1800m), in jurul orei 10. Traseul incepe cu o coborare tehnica chiar foarte tehnica, pe alocuri pe poteca turistica marcata cu banda rosie ce te coboara in mai putin de 40 min. la cabana Padina la cca. 1500m. Bicicleta lui Catalin, CUBE Stereo 29er trece pasiv peste radacininile, sleaurile si drop-urile de pe poteca. Colegul de tura si prietenul nostru Laurentiu Barza din Brasov, in spate, pe bicicleta hardtail, de race, CUBE Elite cu roti de 26inch si evident cursa de 100mm, se lanseaza la vale precaut dar sigur pe urmele din fata.  Pe la 11 trecem de cabana Padina in urcare abrupta pe drumul ciobanesc, de caruta, croit spre Saua Strunga, trecatoare istorica dintre Regat si Imperiul Austo-Ungar. La un moment dat parasim marcajul, in push bike, pe o poteca ingusta spre saua Strungulita, granita Bucegilor cu Leaota. O data ajunsi sus la mai bine de 1900m altitudine, ne luam ragaz de sandwich si poze artistice; peisajul te colpleseste. Este una din acele zile idilice de toamna tarzie, cu transparenta maxima si orizonturi indepartate ce te fac sa spui ca totusi tara asta nu e asa de mare...

De aici peisajul se cam schimba pentru o vreme, adica devine mai pietros, mai fragmentat iar bicicleta incepe sa danseze sub tine peste pietrisul sfaramat, in coborarea peste muchia Bucsa. Nimic nu mai conteaza decat single track-ul ingust pe care ruleaza bicicletele pentru ca in stanga ai vale si in dreapta...tot vale, deci pune saua la piept, mare grija si pisca frana atat cat trebuie.
De multe ori tot ce e frumos se termina repede. Asa a fost si coborarea din Strungulita in Bucsa. In fata, ne asteapta un alt tip de peisaj, unul mai domol si mai inierbat pentru ca am intrat in Leaota, un fel de Muntii Baiului dar damboviteni.
Urcam abrupt cu bicicleta in spate, coboam abrupt si scurt cu saua in dreptul ochilor. Cam asta facem pret de vreo 2 ore intre Bucsa si Curmatura Fiarelor dar n-ai cum sa te plictisesti. Spre Nord te incanta privelistea catre Piatra Craiului, Iezer si Fagaras, in spate spre Est te indepartezi de Bucegi care acum par o fortareata iar in Sud, in Dambovita, ai paduri si vai virgine cat vezi cu ochii.
Ajungem in Curmatura Fiarelor pe la ora 15.30 si avem o surpriza. Mult asteptatul single track spre Fundata s-a transformat peste an intr-un banal drum foresti

Despre BikeXpert

In 2002 am plecat la drum si acum suntem unul dintre cele mai importante nume de pe piata bicicletelor din Romania, un standard de calitate atat prin produsele oferite cat si prin calitatea serviciilor prestate. Experienta ne recomanda, la fel si ambitia si efortul continuu de a fi printre cei mai buni.
Oferim o gama foarte variata de produse si servicii la un standard inalt de calitate si la preturi cat mai bune. Promitem sa facem asta si in viitor si sa ne straduim sa devenim si mai buni si mai competitivi! Multumim ca ne sunteti alaturi.

BikeXpert angajeaza

Esti pasionat de biciclete si doresti un job in domeniu?...

Antrenamentul in sala pentru ciclisti

Sfaturi pentru antrenamentul la sala...

test news 1

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Integer nec odio. Praesent libero. Sed cursus ante dapibus diam. Sed nisi. Nulla quis sem at nibh elementum imperdiet. Duis sagittis ipsum. Praesent mauris. Fusce nec tellus sed augue semper porta. Mauris massa. Vestibulum lacinia arcu eget nulla. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos himenaeos. Curabitur sodales ligula in libero. Sed dignissim lacinia nunc. Curabitur tortor. Pellentesque nibh. Aenean quam. In scelerisque sem at dolor. Maecenas mattis. Sed convallis tristique sem. Proin ut ligula vel nunc egestas porttitor. Morbi lectus risus, iaculis vel, suscipit quis, luctus non, massa. Fusce ac turpis quis ligula lacinia aliquet. Mauris ipsum. Nulla metus metus, ullamcorper vel, tincidunt sed, euismod in, nibh. ...