Utile

Stiri si noutati

Invata sa te hidratezi!

22.03.2013

Aproximativ 60% din greutatea corpului o reprezinta apa. Fiecare muschi, tesut sau organ are nevoie de ea pentru a functiona corect. Apa este folosita pentru a mentine temperatura corpului, pentru a elimina toxinele si pentru lubrifierea articulatiilor. Inchipuiti-va sportul fara aceste functionalitati are organismului.

Lichidele sunt consumate in permanenta de catre corpul uman. Cu cat depunem mai mult efort cu atat creste consumul de lichide, prin transpiratie in special.  Atunci cand pedalezi trebuie sa bei in jur de 700-1000 ml de lichide intr-o ora. Aceasta cantitate difera in functie de clima, gradul de efort sau metabolism.O hidratare precara duce la deshidratare, unul din cei mai mari dusmani  ai sportivilor. In mod normal corpul absoarbe lichid din sange sau alte tesuturi ale organismului. In momentul in care organismul este deshidratat, acesta nu mai poate asigura necesarul de lichid pentru ca sangele sa circule normal si sportivul pierde din eficienta treptat.

Semne de deshidratare severa in ciclism:

  • gura uscata
  • sete
  • nervozitate
  • dureri de cap
  • plictiseala si dezinteres
  • crampe musculare (carcei)
  • oboseala exagerata
  • inaintare greoaie la pedalare


Ce te sfatuim noi:

1. Hidrateaza-te cand te simti bine nu atunci cand simti nevoia. Nu astepta sa ti se faca sete. De fiecare data cand te simti bine si-ti faci timp pentru a admira o priveliste frumoasa nu uita sa-ti iei gura de apa. Bea cate putin si des pentru a te mentine hidratat. In concurs, profita de orice bucata de plat pentru a bea.

2. Combina apa cu izotonic. Pentru o hidratare rapida, combina apa cu substante izotonice. Ele iti compenseaza nu numai cantitatea de lichide pierduta prin transpiratie cat si cea de saruri, vitamine si minerale care se consuma in acelasi timp. Gasesti pe site in sectiunea speciala de Nutritie produse Isostar sau High5 pentur o hidratare perfecta, click aici.

3. Cand se pedaleaza in grup, reamintiti-va reciproc sa va hidratati. Este foarte usor sa te lasi purtat de placerea pedalarii  sau de energia concursului si sa uiti sa bei lichide. Arunca periodic un ochi la camaradul tau de tura si aminteste-i sa se hidrateze. Daca vezi semne de deshidratare intreaba-ti prietenii daca au baut suficiente lichide.

4. Seteaza-ti o alarma la telefonul mobil sau la ceas la fiecare 30 min. care sa-ti reaminteasca sa te hidratezi

5. Adu-ti aminte sa te si hranesti corespunzator. Dupa acelasi model, mananca putin si des.

6. Protejaza-ti corpul. La temperaturi ridicate imbracat-te in culori deschise si nu uita sa-ti acoperi capul. De preferat poarta casca pentru ca materialele din care este realizata au proprietati izolatoare.

7. Si frigul te deshidrateaza. Atunci cand este frig afara, nevoia de a consuma lichide scade. Este o capcana. Frigul poate deshidrata la fel de mult ca si caldura. Bea constant lichide si atunci cand pedalezi in f



Despre BikeXpert

In 2002 am plecat la drum si acum suntem unul dintre cele mai importante nume de pe piata bicicletelor din Romania, un standard de calitate atat prin produsele oferite cat si prin calitatea serviciilor prestate. Experienta ne recomanda, la fel si ambitia si efortul continuu de a fi printre cei mai buni.
Oferim o gama foarte variata de produse si servicii la un standard inalt de calitate si la preturi cat mai bune. Promitem sa facem asta si in viitor si sa ne straduim sa devenim si mai buni si mai competitivi! Multumim ca ne sunteti alaturi.

Stiri recente

BikeXpert angajeaza

Esti pasionat de biciclete si doresti un job in domeniu?...

Antrenamentul in sala pentru ciclisti

Sfaturi pentru antrenamentul la sala...

test news 1

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Integer nec odio. Praesent libero. Sed cursus ante dapibus diam. Sed nisi. Nulla quis sem at nibh elementum imperdiet. Duis sagittis ipsum. Praesent mauris. Fusce nec tellus sed augue semper porta. Mauris massa. Vestibulum lacinia arcu eget nulla. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos himenaeos. Curabitur sodales ligula in libero. Sed dignissim lacinia nunc. Curabitur tortor. Pellentesque nibh. Aenean quam. In scelerisque sem at dolor. Maecenas mattis. Sed convallis tristique sem. Proin ut ligula vel nunc egestas porttitor. Morbi lectus risus, iaculis vel, suscipit quis, luctus non, massa. Fusce ac turpis quis ligula lacinia aliquet. Mauris ipsum. Nulla metus metus, ullamcorper vel, tincidunt sed, euismod in, nibh. ...