Stiri si noutati

Race Report Piatra Craiului Trophy

22.07.2013

Sambata 6 Iulie am participat la Piatra Craiului Trophy, un concurs ce a avut ca zona de start/finish orasul Zarnesti.
     La acest eveniment Riders Club, echipa BikeXpert a fost reprezentata de Alexandru Stancu si Catalin Sprinceana.
     Atat Alex cat si Catalin au concurat pe traseul lung (40 km cu aprox. 1400m diferenta de nivel), pe care il vom prezenta in acest race report.
     Startul s-a dat la ora 11 din zona cabanei Gura Raului pe drumul pietruit spre Prapastiile Zarnestilor,  prin care insa am ajuns abia la intoarcere pentru ca am continuat urcarea pe curba de nivel spre satul Pestera.
     Dupa ce am strabatut pitorestile ulite ale satului, am coborat pe partea cealalta a muntelui, spre Bran, pentru a urca o buna portiune de asfalt din nou spre Piatra Craiului, in satul Magura. Abia aici am simtit ca ne intram in ritm, tocmai bine pentru ca avansam spre adevarata zona offroad a traseului.
     Depasind cabana Folea patrundem tot mai adanc (in urcarepeste radacini si pietre),  in padurile din Piatra Craiului pe care urma sa le strabatem pana aprope de finish.
Peisajele sunt magnifice, poieni cu capite de fan, salase rasfirate si turme de oi imprastiate peste tot unde vezi iarba cruda.
     Cu cat urcam cu atat simtim prezenta peisajului montan. La scurt timp ajungem in poteca de la Table, care merge pe sub creasta Pietrei Craiului, insa noi ne lasam spre dreapta in Prapastiile Zarnestilor. Ploaia din seara precedenta cursei a apucat sa ude zdravan radacinile si pietrele asa ca atentia e sporita. Stiam ca mai avem de tras inca o urcare serioasa asa ca ne pastram energia sau ne-o recapatam din gelurile si batoanele Isostar.
     Odata ajunsi in partea superioara a “Prapasiilor” ne-am continuat urcarea pe drumul forestier ingust spre cabana Curmatura. O adevarata proba de anduranata asa se pot descrie urcarile peste poduri din busteni si sleauri imbibate de apa. Din cand in cand totul se condimenta cu pasaje de push bike. Nu-i nimic ne zicem, macar intra bine ca antrenament si in plus de la Curmatura avem doar coborare.
Pana la Curmatura, Alex se afla pe locul 2 la Nivelul 1 si Catalin conducea la Nivelul 2. Tot efortul catararii a fost rasplatit de incurajarile turistilor aflati in curtea cabanei si transformati in spectatori la o cursa de XCO.
     De aici incepea faimoasa coborare pana in Zarnesti. Desi nu mai pedalasem in zona Curmatura, tot auzeam de single track-ul spre Fantata lui Botorog. Iata ca venise timpul sa vedem daca suntem suficienti de tehnici pentru el.
     Coborari abrupte printre pietre de abia iti incapea roata, radacini pozitionate enervant pe diagonala sau praguri (ca nu ne place cum suna drop-uri), de 20-50 cm. Cam asa se poate descrie coborarea de la Curmatura pana in Prapastii. Si totul... evident ud, deci extra atentie si extra echilibru.
     In vreo 3 locuri, organizatorii chiar au apelat la scurtaturi intre curbele de nivel ceea ce a generat pante si mai mari unde privirea iti era ghidata doar de saua ajunsa la nivelul pieptului. All mountain de frumos. In mai multe cuvinte destul de greu de descris aceasta coborare. Trebuie sa mergi s-o faci ca sa simti ce-am simtit noi. Pacat ca nu e prea lunga (am estimat vreo 3 km).
     La iesirea de pe single track ne mai astepta pana la finish, o ultima coborare pe drumul inselator din Prapastiile Zarnestilor. Inselator pentru ca bucatile de calcar sfaramt ce-l acopera te pot devia usor intr-un plonjon spre albia raului...Nu stim cand trecem pe langa refugiul Salvamont sau pe sub zecile de alpinisti catarati in spectaculoasele chei si ne trezim la Finish intr-o goana nebuna.
 &nb

Despre BikeXpert

In 2002 am plecat la drum si acum suntem unul dintre cele mai importante nume de pe piata bicicletelor din Romania, un standard de calitate atat prin produsele oferite cat si prin calitatea serviciilor prestate. Experienta ne recomanda, la fel si ambitia si efortul continuu de a fi printre cei mai buni.
Oferim o gama foarte variata de produse si servicii la un standard inalt de calitate si la preturi cat mai bune. Promitem sa facem asta si in viitor si sa ne straduim sa devenim si mai buni si mai competitivi! Multumim ca ne sunteti alaturi.

BikeXpert angajeaza

Esti pasionat de biciclete si doresti un job in domeniu?...

Antrenamentul in sala pentru ciclisti

Sfaturi pentru antrenamentul la sala...

test news 1

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Integer nec odio. Praesent libero. Sed cursus ante dapibus diam. Sed nisi. Nulla quis sem at nibh elementum imperdiet. Duis sagittis ipsum. Praesent mauris. Fusce nec tellus sed augue semper porta. Mauris massa. Vestibulum lacinia arcu eget nulla. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos himenaeos. Curabitur sodales ligula in libero. Sed dignissim lacinia nunc. Curabitur tortor. Pellentesque nibh. Aenean quam. In scelerisque sem at dolor. Maecenas mattis. Sed convallis tristique sem. Proin ut ligula vel nunc egestas porttitor. Morbi lectus risus, iaculis vel, suscipit quis, luctus non, massa. Fusce ac turpis quis ligula lacinia aliquet. Mauris ipsum. Nulla metus metus, ullamcorper vel, tincidunt sed, euismod in, nibh. ...