ANGRENAJ SHIMANO XTR FC-M980 HOLLOWTECH II 3x10V

XTR - Trei litere ce reprezinta apogeul tehnologiei in materie de componente MTB. Inca de la debutul sau XTR a stabilit standardul in domeniu in materie de durabilitate, peformanta si greutate redusa...
Cod Produs Stoc Optiune Pret cumpără
IFCM980C224 La comanda 42x32x24T, 170mm, cu SM-BB90-A 1.519,00 Lei
Adauga in cos
IFCM980E224 Indisponibil 42x32x24T, 175mm, cu SM-BB90-A 1.249,00 Lei
1.519,00Lei
Adauga in cos

Transport gratuit pentru comenzi mai mari de 250 lei
Ridicare personala din Showroom BikeXpert Unirii sau Pantelimon
Plata in rate fara dobanda. Click aici pentru detalii

Info stoc

In stoc – acest produs este disponibil
Stoc limitat – cantitate limitata, in unele cazuri fiind posibil ca stocul sa fie epuizat
La comanda – se livreaza in 2-4 zile lucratoare daca este in stocul furnizorului
Indisponibil – acest produs nu se poate livra

Descriere

XTR - Trei litere ce reprezinta apogeul tehnologiei in materie de componente MTB. Inca de la debutul sau XTR a stabilit standardul in domeniu in materie de durabilitate, peformanta si greutate redusa. Shimano XTR ofera maximum de performanta nevoilor tale. Fie ca esti participant la curse de cross country in Cupa Mondiala sau ca esti un mountain biker ce pui valoare pe performanta, greutate scazuta si fiabilitate, atunci gama XTR este pentru tine.Cel mai performant angrenaj pentru cross-country din gama Shimano. Foaia din jumatate a acestui angrenaj este fabricata din compozit titan/carbon (greutate mai mica/rezistenta mai mare).

Tehnologia Dyna-Sys – este o tehnologie revolutionara pentru MTB ce presupune folosirea casetelor de 10 pinioane. Avantajele sunt multiple. Mai multe pinioane inseamna mai multe rapoarte, fapt ce permite ciclistului sa foloseasca mai mult si in combinatii noi foaia principala (mijlocie); mai mult timp petrecut pe foaia mijlocie inseamna mai putine schimbari ale foilor. Orice schimbare de foaie aduce dupa sine doua sau trei schimbari de “recuperare” la pinioane, iar schimbarile de viteza inseamna pierdere de cadenta si de forta in pedalare. Spre exemplu, pe o urcare in care ciclistul merge pe foaia mijlocie si pinionul de 30, atunci cand panta devine mai abrupta, acesta este nevoit sa schimbe pe foaia mica; dar foaia mica in combinatie cu pinionul de 30 este o viteza prea mica pentru urcarea respectiva si o trecere prea mare de la pedalat in forta la pedalat “in gol”, fiind nevoie de doua sau trei schimbari de “recuperare” de pe pinioanul de 30 pe altele mai mici pentru a echilibra raportul. Se pierde astfel cadenta si energie prin schimbari repetate pentru gasirea raportului optim.

Dyna-Sys reduce numarul de schimbari de “recuperare” la doar una singura si aceasta fiind folosita destul de rar. Cum? Prin introducerea celor 10 pinioane cu cel mare de 36 dinti fata de 34 dinti cat era maxim inainte, dar si prin folosirea foii mici cu 24 dinti in loc de 22 de pe modelele fara Dyna-Sys. Asta inseamna ca foaia mijlocie poate fi folosita in urcari si cu pinionul de 32dinti (al doilea din caseta de 10 pinioane) de aici rezultand o mai mica necesitate de a schimba pe foaia mica. Dar chiar si atunci cand panta cere schimbarea pe foaia mica, pentru ca aceasta este de 24 de dinti fata de 22, nu este nevoie decat de o singura schimbare de “recuperare” la pinioane pentru a reveni la un raport echilibrat. Inca un avantaj al tehnologiei Dyna-Sys este schimbarea mai rapida, mai silentioasa si mai eficienta a foilor prin CloseStep, adica foia mare si cea mica sunt mai aproape ca numar de dinti de cea mijlocie (42/32/34 fata de 44/32/22). Astfel, lantul urca ma usor de pe foaia de 24 pe cea de 32, sau coboara mai bine de pe 42 pe 32.

Nu in ultimul rand, rapoarte de transmisie apropiate intre pinioane înseamnă salturi mai mici intre viteze , adica schimbare mai lina fara balans nedorit al lantului, eficienta mai mare si sanse mai mici de a avea accidente nedorite (ruperi de lant, chaining, pedalari in gol, etc). Schimbatul vitezelor poate face diferenta intr-o cursa de cross-country, de aceea Shimano a regandit tehnologia introducand Dyna-Sys pe sistemele de angrenare de top, aducand eficienta schimbarii vitezolor la un nivel la care nu a mai fost pana acum.

Tehnologia Hollowtech II – ofera angrenajelor Shimano cel mai bun raport intre rigiditate, greutate, rezistenta si rotatie. Bratele angrenajului sunt fabricate printr-un procedeu special de forjare patentat de Shimano, acestea fiind goale pe interior dar in acelasi timp rezistente; bratului drept i se integreaza axul pedalier care si acesta este gol. Aceste lucruri ofera in mod evident o greutate mai mica decat a angrenajelor clasice, dar in acelasi timp si o mai mare rigiditate pentru a nu pierde din forta de pedalat prin torsiuni. Dupa lungi teste, Shimano a ajuns la concluzia ca axul cu diametru de 24mm ofera cel mai echilibrat raport intre cei patru parametrii, un ax cu rulmenti mai mari de atat nefiind asa de rezistent in timp, deci mai putin fiabil, iar un ax mai mic rotindu-se mai greu. Rulmentii sunt mutati in exteriorul cadrului pentru o mai buna distribuire a greutatii si pentru o stabilitate mai mare. Se obtine astfel un angrenaj de calitate superioara, optimizat pana la cel mai mic detaliu pentru a face fata nevoilor dumneavoastra.

Tehnologia Hyperdrive - prin pinii ajutatori special amplasati pe foi, schibatul vitezelor devine mult mai silentios si mai precis.

Compatibil cu BB Shell de 68/73mm si cu lanturi pentru 10 pinioane (recomandat CN-M980).

         

Specificatii

Tip: Angrenaje cu 3 foi
Numar pinioane: 10 pinioane
Ax: Tip Hollowtech
Material: Aluminiu
Greutate: Aprox. 790g (varianta cu brate de 175mm)

ANGRENAJ SHIMANO XTR FC-M980 HOLLOWTECH II 3x10V http://www.bikexpert.ro/userfiles/3f36334d-27dd-49ca-9d2d-ba2ff682895f/products/1351134_list.jpg Shimano
1249.00 RON La comanda